2011 m. sausio 10 d., pirmadienis

Languota prijuostė: pradžių pradžia ir stirnienos kepsneliai su voveraičių padažu

Kai pamačiau temos pavadinimą, pagalvojau" va čia tai mano tema". Nes kaip tik dabar ir yra ta pradžių pradžia, nes mano kulinarinis dienoraštis gyvuoja tik 25 dienas.
O dabar nuo pradžių... nuo pradžių pradžios... Viskas prasidėjo studentavimo laikais. Nors didelės meilės maisto gaminimui nebuvo, bet jau taip buvo sutarta, kad maistą gaminu aš, o mano kambariokė atlieka( kaip ji pati sakydavo) " juodąjį darbą"- skuta bulves ir plauna indus. Toks buvo mūsų neraštiškas susitarimas:).Ir žinot, man jis visai tiko ir patiko. Taigi, tada ir prasidėjo mano maisto gaminimas, nes gyvendama su tėvais šio "malonumo" nesiimdavau.
Bet tik prieš šešerius metus mano gyvenime atsirado receptų užrašų knygelė. Ilgai ji gulėjo su pora įrašytų receptų.
Vėliau atsirado leliukas. Tada rūpėjo tik košelės, tyrelės ir sauskelnės. Teisybę pasakius, maitinomės pusgaminiais arba labai greitai paruošiamu maistu. Nelabai supratau, kam gaminti, jei gali nusipirkti. Taigi, mano meilė gamybai atėjo kažkaip savaime. Turbūt tada, kai pradėjau domėtis ką valgome ir kai pradėjau skaityti etiketes. Pasidarė gerokai baugu...
Pradėjus daugiau gaminti, pradėjau domėtis maisto kokybe ir paruošimo įvairove. Supratau, kad visa tai man pradeda patikti:). Jeigu esi priverstas gaminti( o taip yra kai turi šeimą), reikia iš to pasistengti pasidaryti malonumą;) Taigi, taip nedrąsiai pradėjau po truputį gaminti. Ilgai galvojau ir norėjau pradėti rašyti pati, bet nedrįsau:). Kol vieną dieną nedrąsiai pravėriau savo" virtuvės" duris. Dabar gaminti man patinka, net labai... labai labai patinka.
 Turbūt nuo šio patiekalo ir prasidėjo mano" meilė" virtuvei.

Stirnienos kepsneliai su voveraičių padažu 

Reikia:
  • 500 g. stirnienos file
  • garstyčių
  • prieskoninių žolelių( baziliko, čiobrelio)
  • druskos
  • pipirų
  • kiaušinių
  • džiūvėsėlių
Stirniena supjaustome gabalėliais ir lengvai išmušame. Kiekvieną mėsos gabalėlį aptepame garstyčiomis, pabarstome žolelėmis, druska ir pipirais. Mėsą paliekame pasimarinuoti porai valandų.
Prieš kepant, apvoliojame kiaušinio plakinyje ir džiūvėsėliuose. Kepame uždengtoje keptuvėje ant šlakelio aliejaus. Apkepame iš abiejų pusių ant silpnos ugnies.

Grietinėlės ir voveraičių padažui reikia:
  • 250 ml. marinuotų voveraičių
  • 400 ml. grietinėlės
  • 1 didelio svogūno
  • 1 šaukšto pomidorų padažo
  • prieskoninių žolelių( baziliko, mairūno)
  • druskos
  • pipirų
  • džiovintų krapų
  • petražolių
 Ant gabalėlio sviesto ir šlakelio alyvuogių aliejaus apkepame kubeliais pjaustytą svogūną. Sudedame marinuotas voveraites, paskaniname prieskoninėmis žolelėmis, druska ir pipirais. Supilame grietinėlę ir verdame ant silpnos ugnies apie 20- 25 min.( arba tol kol padažas sutirštėja).
Sudedame krapus ir petražoles.
Pateikiame šiltose lėkštėse- sudedame kepsnelius, apipilame padažu ir padarome ryžių bokštelį:)

2 komentarai:

  1. Smagu, kad vis daugiau žmonių pradeda žiūrėti ką valgo ir stengiasi gaminti namie :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Viktorija, kad kitaip ir neišeina kai pradedi skaityti etiketes, tai nebežinai ar yra kas valgomo:(

    AtsakytiPanaikinti